Meest gestelde vragen

 Meest gestelde vragen

1. Wat kost een maaltijd van een Happy Cook?
De maaltijden van Happy Cooks zijn scherp geprijsd. De prijs is afhankelijk van de ingrediënten (zalm of biefstuk is nu eenmaal duurder). We bieden twee soorten porties, een volwassen portie en een kinderportie. De maaltijd voor volwassenen €6,95 – €7,95 – €8,95. Een maaltijd voor kinderen kost €4,60 – €5,25 – €5,95.

2. Hoe weet ik of een Happy Cook wel goed is?
We selecteren al onze Happy Cooks met zorg. We hebben een uitgebreide selectieprocedure en sluiten een contract met elke Happy Cook. We monitoren de tevredenheid van klanten en ondersteunen Happy Cooks om zich continu te ontwikkelen. Indien klanten veelvuldig ontevreden zijn over de kwaliteit van het eten van één van onze Happy Cooks, dan zullen wij het contract ontbinden en zo spoedig mogelijk een nieuwe Happy Cook vinden in uw wijk.

3. Er zit geen Happy Cook bij mij in de buurt, kan ik toch bestellen?
Nee helaas. Het Happy Cooks concept gaat uit van lokale bereiding en bezorging. We hebben de ambitie om er een landelijk dekkend netwerk van te maken. Stuur ons gerust een berichtje als je denkt dat er vraag is naar een Happy Cook bij jou in de buurt.

4. Hoe moet ik bestellen?
De bestellingen verlopen via de social media kanalen en email van iedere Happy Cook. Like haar pagina’s. Jouw Happy Cook selecteert speciaal voor jou elke week de lekkerste gerechten. Op de Facebookpagina van jouw Happy Cook zie je op welke dagen je welke maaltijden je kunt bestellen. Je kunt je ook aanmelden voor haar nieuwsbrief, zodat je elke week het weekmenu per mail ontvangt.

5. Hoe moet ik betalen?
Je kunt pinnen via Smartpin van de Rabobank of betalen met Tikkie.

6. Hoe moet ik het eten opwarmen?
Je kunt jouw maaltijden op twee manieren opwarmen:
– 4-6 minuten in de magnetron op +\- 750 watt. Let op: onze verpakkingen kun je alléén gebruiken in de magnetron (bij voorkeur met de deksel los op het bakje om de lucht eruit te krijgen). 

7. Ik wil graag Happy Cook worden. Wat moet ik doen?
Je kunt contact opnemen via info@happycooks.nl of telefonisch via 06-14725591. We organiseren regelmatig een informatieavond. Tijdens deze avond vertellen we meer over de Happy Cooks franchiseformule. Je kunt je op deze website opgeven via het contactformulier.

8. Ik weet wel iemand die Happy Cook wil worden. Wat kan ik doen?
Deel onze website of facebookpagina. Dankjewel voor het delen!

9. Ik ben allergisch, wat nu?
Bij elk menu vertellen we je welke ingrediënten we gebruiken en geven we informatie over allergenen. Op die manier weet je zeker of de maaltijden voor jou geschikt zijn.

10. Hoe bepaal ik hoeveel porties ik nodig heb?
We hebben porties voor volwassenen en kinderen. De porties zijn berekend op een gemiddeld voedingspatroon.

11. Vanaf/ tot hoe laat kan ik de maaltijden afhalen of laten bezorgen?
Tussen 17.00 en 19.00 uur wordt er bezorgd of kun je jouw maaltijd afhalen. Je kunt dit afstemmen met jouw Happy Cook.

12. Zijn de ingrediënten biologisch?
Niet alle ingrediënten zijn biologisch, omdat we redelijke prijzen willen vragen voor een maaltijd. Onze toekomstdroom is wel een duurzaam businessmodel. We geloven dat als er meer Happy Cooks meedoen, we interessante schaalvoordelen kunnen behalen waardoor dit mogelijk wordt. We houden je over dit onderwerp via deze website en social media op de hoogte.

13. Waar kan ik terecht met een vraag/ compliment/ klacht etc?
Je kunt je vragen of complimenten doorgeven aan jouw eigen Happy Cook. Wil je een bericht sturen aan de franchiseformule, dan kun je dit via info@happycooks.nl doen.

14. Zijn de gerechten ook geschikt voor baby’s en peuters?
De gerechten zijn geschikt voor kinderen vanaf 1 jaar. De kinderporties kunnen wat groot zijn voor kinderen tussen 1 en 3 jaar. Maar dat hangt ook af van de eetlust van jouw kindje! Proberen = weten.

15. Moet ik voor mijn puber een volwassenportie bestellen?
Voor kinderen vanaf 10 tot 12 jaar adviseren wij een volwassenportie. Maar dat hangt dus ook af van de eetlust van jouw puber. Proberen = weten.

16. Kan ik een bestelling ook wijzigen/ annuleren?
Je kunt je bestelling in overleg met jouw Happy Cook wijzigen of annuleren. Realiseer je wel dat jouw Happy Cook op tijd inkopen moet doen en dus rekent op jouw bestelling. Wijzigingen zijn dus niet altijd mogelijk. Last minute annuleren is heel vervelend, dan blijven er maaltijden over die ze ook aan iemand anders had kunnen verkopen.

17. Zijn er acties of kortingsmogelijkheden?
Elke Happy Cook bepaalt zelf of ze mee wil doen aan acties of kortingsmogelijkheden vanuit de franchiseformule. Houd haar social media dus goed in de gaten!

18. Moet ik fooi geven?
Dat mag je helemaal zelf bepalen!

19. Is er een minimum bestelbedrag?
Er is geen minimum bestelbedrag.

20. Kan ik bestellingen plannen voor meerdere dagen?
Jouw Happy Cook laat aan het begin van de week weten welke menu’s ze gaat koken en op welke dagen. Op die manier kun je dus ook al voor de hele week bij haar bestellen. Laat haar dit weten via email of haar Facebookpagina.

21. Hoe worden de maaltijden verpakt?
De maaltijden worden verpakt in plastic bakjes. We hebben gekozen voor een leverancier met extra aandacht voor duurzaamheid.  Let op: onze verpakkingen kun je alléén gebruiken in de magnetron, met de deksel los op het bakje! Wil je je maaltijd in de oven opwarmen? Dan moet je de maaltijd uit de verpakking halen en op een bord of ovenschaal in de oven plaatsen.